Puisi: Pencuri


Si Pencuri,
Pencuri Hati,
Hatiku dicuri,
Hatiku mati,

Hai Si Pencuri Hati,
Tidakkah kau mengerti?,
Aku adalah lelaki,
bisa rebah tersungkur,
rela dilumur lumpur,
kerana pintu dosa mata,
turun ke titik hitam hati,

Hari ini aku bernafas,
dalam matinya hati,
tidak merasa lemas
dibawa hanyut perasaan,
sungai dosa-dosa nafsu,

Tidak!!
tidak aku tidak,
tidak kan ku biar,
situasi yang menggentar,
aku adalah manusia hamba,
bukan hamba manusia,
hidup tanpa keredhoan Nya,
kelak akan ke neraka,

bangkit aku bangkit,
dari mimpi dosa cinta,
cinta tak empunya,
berperang dengan nafsu,
iman yang hampir lesu,
tidak mampu kalah,

Ku mohon pada Mu ya Allah,
moga dikuatkan iman dihati,
memenangkan cinta agung suci,
hati yang telah dicuri,
hati yang perlu diisi,
hatiku untuk Mu Ilahi,

Ditulis Oleh : Unknown Hari: 8:31 AM Kategori:

0 comments: