Cara Menghindari Sedih Saat Putus cinta



Sedih dan kecewa saat putus cinta merupakan hal wajar. Tapi, jangan biarkan diri Anda merasa perasaan tersebut dalam waktu yang lama. Caranya adalah dengan menghindari hal-hal berikut saat Anda putus cinta.
1.
Terus menerus dengarkan lagu sedih:
Jangan dengarkan lagu cinta kesukaan Anda. Hal itu hanya akan membuat Anda makin sedih dankecewa. Hilangkan juga lagu-lagu sedih Anda dan lagu-lagu kekasih Anda dulu. Muzik boleh mengubah mood dan emosi dalam masa sekejap
.
2.
Rokok, minuman beralkohol dan ubat-ubatan yang terlarang:
Situasi ini Anda boleh melakukan apapun termasuk hal yang berbahaya. Mungkin sebelumnya Anda tidak pernah terpikir untuk merokok, minum minuman beralkohol atau mencuba ubat-ubatan. Tetapi, ketika itu Anda boleh muncul pikiran untuk melakukannnya. Untuk itu, cari teman yang boleh membantu Anda untuk melakukan penyelesaian dengan cara lebih baik.

3
. Menahan emosi:
Anda boleh menberi tahu perasaan sakit hati kepada orang-orang atau kawan-kawan di sekeliling Anda. Tetapi, tentunya tak semudah itu. Katakan saja perasaan Anda dan jangan berusaha menutupinya. Hal itu akan membuat perasaan lebih lega dan Anda akan mendapat motivasi dari mereka. Ingatlah nasihat dari teman-teman Anda adalah kata-kata itu memberi semangat pada saat putus cinta.



SUMBER

Ditulis Oleh : Goresan Hati Hari: 23.36 Kategori:

0 komentar: