Puisi hujan membawa kenangan



Kenapa aku suka pada hujan?

Kerana ia membawa kelam yang gelap

Kerana ia membawa gelap yang redup

Kerana ia membawa redup yang sayup

Kerana ia membawa basah yang kuyup

Kerana ia membawa bayu yang bertiup…



Tidak!

Bukan begitu..

Jadi kenapa?



Tapi kerana

Ia memberi aku warna

Ia memberi aku bahagia

Ia memberi aku cinta

Ia memberi aku ‘dia’



Masihkah kau ingat ?

Hujan mempertemukan kita

Hujan menyatukan mereka

Hujan mengiringi langkah kita

Hujan menyertai tawa mereka



Aku suka hujan,

bersama hujan kita berlari mengenali diri

bersama hujan kita melirik penuh erti

bersama hujan kita tersenyum dalam hati

bersama hujan kita mengenal cinta sejati



aku suka hujan,

dari tiap butirnya aku belajar tentang kerinduan

lalu basahlah aku dalam kenangan

dari tiap titisnya aku belajar tentang cinta

lalu hanyutlah aku dalam kebahagiaan



aku suka hujan,

lalu kau???

Masihkah menyimpan kesukaan yang sama?



Saat kau memimpin tangan ku

Saat kau memayungi ku

Saat kau merenungku

Saat kau memberiku cinta

Hujan ada bersama-sama

Saat aku menerima cinta

Saat aku menjeling mesra

Saat aku hapuskan derita

Saat aku tinggalkan lara

Hujan ada bersama-sama

Saat kita dibuai kerinduan

Saat kita dihanyut percintaan

Saat kita dalam keriangan

Saat kita jalan bersisian

Hujan ada bersama-sama



Kerana itu aku suka hujan

Hujan membawa kau kepada ku

Dan harapku kau masih menyukai hujan

Kerana dalam hujan ada….
Kau

Aku

Kita

kenangan

Ditulis Oleh : Unknown Hari: 6:32 AM Kategori:

0 comments: