Puisi sayangku

Sayangku
seandainya hari ini
hari terakhir buatku
Izinkan aku menantap wajahmu..
berikan aku seukir senyum manismu
agar aku dapat bernafas
menciumu harum wewangian itu

yg menusuk ronggaku..

Sesungguhnya hati ini senang
saat bersama denganmu
ketika bergelak ketawa denganmu,
aku bahagia...
Apabila menangis denganmu,
aku jg ikut bahagia...

Hati ini bertrimakasih
karena kau sudi berkongsi dalam rasa ini..
dan membuka pintu hatimu buatku
meskipun kau tahu siapa aku..
Sayangku
hadirmu mengubah segalanya,
memori lukaku terhapus semuanya..
Apa yg ada..
cuma rasa cintaku padamu
dan aku juga tau engkau juga begitu..
Sayangku
biarpun bahagia ini cuma sementara,
ku harap engkau merelakannya...
Sayangku
aku tidak bisa lama lagi,pandanganku ini berat sekali..
sekiranya jatuh kelopak ini,
maka carilah pengganti...
agar kau gembira lagi
biar kau tidak berpatah hati
karena aku tidak dapat bersama denganmu
meminta dan mencari cinta
menyimpul dan memahat rindu..
sayangku
selepas aku pergi,
aku yakin kau akan dapat melihat alam ini.
Takdir ILAHI telah memanggil kembali..
terimalah mata ini biarpun
wajahmu tidak pernah ditatap olehmu
yg selama ini hidup bersamaku.



Ditulis Oleh : Unknown Hari: 10:22 AM Kategori:

0 comments: